perjantai 16. lokakuuta 2009

Is this home-made Kitch? / Olisiko tämä kotikutoista kitchiä?


I happen to have this lovely French vintage photo of a young girl with a bird on her hand and a text "De mon coeur il sait les chansons". I do like the photo but I didn't have a matching frame. Well, I went and bought one. The frame I got was a basic white "country style" frame, which didn't really look like what I was looking for, but then again it was cheap (well, that's given considering that it was I doing the purchace) and because I didn't go very far from my home, it was quite the only frame that came even close to what I had in mind. First I tried to modify it a bit to make it look old, and it did turn out pretty nice. But it didn't match the photo. So then, I got a bit frustrated and decided to go totally overboard. So I found some lovely glossy pictures and artificial flowers and different colours of paints. And here's the result. And guess what, it looks a lot better now with the photo. Of course, I have no place for this frame now. Do I have to decorate my home to match the style? I guess this will do until I find some beautiful authentic antique photo frame for this image.


Minulla sattuu olemaan todella suloinen ranskalainen vintage-postikortti, jossa nuori tyttö pitelee kädessään lintua ja tekstissä sanotaan "De mon coeur il sait les chansons". Kuva on hieno, mutta minulla ei ollut sille sopivaa kehystä, joten menin ja ostin sellaisen. Juu, kehys oli sopivan kokoinen, muttei muuten aivan oikean tyylinen, vaan valkoinen, maalaishenkinen peruskehys. Se oli kuitenkin halpa (sehän on selvä), eikä vaihtoehtojakaan kovin paljon ollut. Ensiksi yritin vain hiukan muokata kehystä vanhemman näköiseksi, ja kyllähän siitä tulikin hieno ja antiikkisemman näköinen, muttei se siltikään sopinut yhteen kuvan kanssa. Tästä turhautuneena sitten päätin laittaa aivan överiksi ja kaivoin kaapista maalit, silkkikukat ja kiiltokuvat. Ja kappas, tuloshan istuu kuvan kanssa yhteen huomattavasti paremmin kuin aiempi yritelmäni. Tosin tämännäköiselle kehykselle ei minulta oikein sopivaa paikkaa löydy. Toivottavasti en nyt joudu sisustamaan koko kotia samaan tyyliin. Saa kuitenkin luvan kelvata siihen saakka, että jostain kävelee vastaan kaunis ja aidosti antiikkinen kehys, joka sopii kuvan kanssa yhteen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitokset kommentista! Thank you for leaving a comment!

To leave a comment:

1) Choose a profile to use from the scroll down field(Kommentti nimellä). If you don't have a profile, use the "ANONYMOYS" option, which is "nimetön" in Finnish
2) "Lähetä kommentti" is the SUBMIT button
3) Sometimes the comment form doesn't function well, please try submitting your comment again if this happens.